کانفیگ دایرکت ادمین

ساخت وبلاگ

14578771485683 بررسی و رفع مشکلات درگاه پرداخت بانک ملت

اگر شما نیز از سایت ما یا سایت های دیگر که طرف قرار داد با درگاه اینترنتی بانک ملت هستند خریدی انجام می دهید و با مشکل مواجه در پرداخت مواجه می شوید مطلب زیر کمک زیادی به شما خواهد کرد .

 

14578771497038 بررسی و رفع مشکلات درگاه پرداخت بانک ملت

نکات قابل توجه در پرداخت الکترونیک بانک ملت

نکته 1

چنانچه پیش از انتقال به درگاه پرداخت الکترونیک، مرورگر فایرفاکس شما پیام This Connection is Untrusted را نمایش داد، ابتدا گزینه I Understand the Risks را کلیک کرده، سپس دکمه Add Exception و پس از آن دکمه Confirm Security Exception و در نهایت Resend را کلیک نمایید تا وارد وب سایت پرداخت الکترونیک شوید.

در مرورگر Inteet Explorer نیز چنانچه با پیام There is a problem with this website’s security certificate مواجه شدید، گزینه Continue to this website (not recommended) را کلیک نمایید تا به درگاه پرداخت الکترونیک وارد شوید.

نکته 2

در مرورگر فایرفاکس چنانچه پس از ورود به درگاه پرداخت الکترونیک، وارد کردن اطلاعات کارت و کلیک کردن دکمه پرداخت،

پنجره ای باز شده و از شما برای ارسال اطلاعات تاییدیه خواست، دکمه Continue را کلیک نمایید.

عنوان پنجره Security Waing و متن آن به شرح زیر می باشد:

Although this page is encrypted, the information you have entered is to be sent over an unencrypted connection and could easily be read by a third party.

نکته 3

چنانچه در صفحه پرداخت بانک، با پیام خطای امنیتی رخ داده است مواجه شدید، ابتدا از ورود صحیح اطلاعات کارت مخصوصاً CVV2 مطمئن شده و درصورت تکرار خطا رمز اینترنتی کارت خود را ازطریق دستگاه های خودپرداز بانک عامل کارت خود، تعویض نموده یا با مرکز پشتیبانی شبانه روزی پرداخت الکترونیک بانک ملت، با شماره تلفن 021-27312731 تماس حاصل فرمایید.

نکته 4

برخی اوقات ممکن است با پیام متاسفانه اطلاعات ارسال شده نامعتبر و شما مجاز به انجام تراكنش نمي باشيد از طرف بانک مواجه شوید. این پیام اکثراً به دلیل مشکلات ارتباطی سیستم بانکی رخ می دهد که معمولاً با تکرار فرایند پرداخت مشکل حل می گردد. درصورتیکه دائماً با این پیام مواجه می شوید جهت رفع مشکل با مرکز پشتیبانی شبانه روزی پرداخت الکترونیک بانک ملت، شماره تلفن 021-27312731 تماس حاصل فرمایید.

نکته 5

درصورتیکه به هر دلیل فرایند پرداخت الکترونیک و یا عملیات درخواستی (پردازشهای پس از پرداخت الکترونیک) با خطا مواجه شود و وجهی از حساب کارت کسر شده باشد، وجه موردنظر حداکثر ظرف مدت پانزده دقيقه به حساب کارت برگشت خواهد شد. درصورت عدم بازگشت وجه کسر شده پس از مدت زمان مذکور، با مرکز پشتیبانی 24 ساعته پرداخت الکترونیک بانک ملت، شماره تلفن 021-27312731 تماس حاصل فرمایید تا اقدامات لازمه جهت استرداد مبلغ کسر شده را انجام دهند.

امتیاز 5.00 ( 1 رای )
اشتراک گذاری مطلب

لینک کوتاه برای مطلب

کانفیگ دایرکت ادمین...
ما را در سایت کانفیگ دایرکت ادمین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nginx بازدید : 141 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 3:02

14575980025650 اهمیت و نقش کانفیگ و بهینه سازی سرور (Server Config)

احتمالا تا الان عباراتی مانند “کانفیگ سرور” و “بهینه سازی سرور” را زیاد شنیده اید. اما آیا تا بحال فکر کرده اید که کانفیگ سرور در چه حد در کارکرد سرور اهمیت دارد و چقدر میتواند مفید واقع شود؟

برای درک بهتر این کانفیگ سرور مثالی خدمتتون می زنیم:

فرض کنید شما اتومبیل دارید و رانندگی میکنید… آیا اگر دایم رانندگی کنید و موارد مورد نیاز سلامت ماشین مانند: تعویض به موقغ روغن – بررسی  آب ماشین و سرویس های دوره ای را انجام ندهید آیا خودرو شما باز هم مانند قبل کار خواهد کرد؟

مسلما اینطور نخواهد شد و عمر خودرو کم خواهد شد. در بحث سرورها هم همینطور هستش بطور اجمالی:

” به اعمالی که باعث افزایش کارایی و عمر و بازدهی بالای سرور و همینطور افزایش امنیت سرور جهت بهترین بازدهی بر روی سرور انجام میگردد کانفیگ سرور گفته می شود.”

معمولا وقتی یه سرور تهیه میک نید یه سری موارد و کانفیگ ها را بطور پیش فرض دارا هستش اما باید توجه کنید مقادیر و کانفیگ های پیش فرض به هیچ وجه مناسب کارکرد همه نوع سایت و سرور نمی باشند و کانفیگ صحیح کانفیگی هستش که متناسب با مشخصات سخت افزاری سرور و نوع مورد استفاده بودن سرور باید انجام گردد تا بهترین Performance را داشته باشید و هم از نظر سرعت و هم از نظر کیفیت بهترین حالت را تجربه نمایید.

سروری که کانفیگ پیش فرض دارد معمولا نمی تواند از حداکثر منابع خود استفاده کند و همینطور در اسکریپت های مختلف با error های مختلف روبرو خواهد بود و دائما امنیت سرور نیز در معرض خطر از سمت حملات هکرها می باشد.

14575980052410 اهمیت و نقش کانفیگ و بهینه سازی سرور (Server Config)

پس همیشه سعی کنید قبل انتقال و راه اندازی سایت ها روی سرور ابتدا سرور را توسط به متخصص سرور کانفیگ نمایید سپس اقدام به راه اندازی سایت ها نمایید تا به مشکل بر نخورید و بهترین سرعت و کیفیت را نیز تجربه کنید.

در صورتیکه دنبال متخصصانی مسلط و با تجربه برای مدیریت و کانفیگ سرور خود هستید تیم انجین ایکس وب با سالها تجربه در زمینه کانفیگ و مدیریت سرورهای شرکتی و دولتی میتواند بطور تضمینی و به بهترین شکل این امر را در کمترین زمان ممکن برای شما انجام دهد. پس با ما تماس بگیرید تا بهترین ها را به شما پیشنهاد دهیم.

امتیاز 5.00 ( 3 رای )
اشتراک گذاری مطلب

لینک کوتاه برای مطلب

کانفیگ دایرکت ادمین...
ما را در سایت کانفیگ دایرکت ادمین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nginx بازدید : 98 تاريخ : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 12:25

14576055673321 آشنایی با Joualing در سیستم های فایل

گاهی پیش می آید که یک کامپیوتر به طور ناگهانی خاموش می شود، برای مثال وقتی در اثر قطع برق، کامپیوتر خاموش می شود، ممکن است اطلاعات حافظه ذخیره سازی دائمی دچار آسیب شوند. چون در این حالت مقداری از اطلاعات بر روی حافظه رم و در حال پردازش توسط پردازشگر است و بخش دیگری روی حافظه ذخیره سازی دائمی و سیستم فایل وارد حالتی به نام Half-Finished یا حالت نیمه تمام می شود. پس از این دست مسائل سیستم پس از روشن شدن یک روال خاصی را جهت بررسی اشکالات حافظه دائمی دنبال می کند. همانند استفاده از مکانیزم FSCK در لینوکس و ScanDisk در ویندوز. این امر ممکن است در استوریج های امروزی زمان زیادی به طول بیانجامد و برای اطمینان از صحت کارکرد سیستم فایل بایستی در هر بار شروع سیستم این روال دنبال گردد.

14576055703238 آشنایی با Joualing در سیستم های فایل


سیستم فایل Joualing این مشکل را حل کرده، علاوه بر مدیریت فایل ها و نحوه قرار گیری فایل ها در سیستم فایل در این گونه سیستم فایل، قسمتی به نام Joual نیز وجود دارد که تمام تغییراتی را که باید در استوریج ثبت شوند را ذخیره می کند(همانند یک سیستم گذارش گیری ،به این مکانیزم در اصطلاح سیستم ثبت وقایع فایل ها می گویند). سپس یک پروسه در Backgrand به صورت نا محسوس تغییرات را دنبال کرده و اطلاعات مورد نیاز را در Joual می نویسد. این موضوع باعث می شود تا در صورت بروز هر گونه مشکل امکان رفع نقص سریع تر شده و نیز از طرفی نیاز به بررسی سیستم فایل در هر بار شروع نباشد.

در حال حاضر چهار سیستم فایل بسیار مشهور که به فرم Joualing فعال هستند شامل:

Ext3 که پیش فرض هسته لینوکس است ،
JFS که متعلق به IBM است،
XFS که متعلق به SGI یا (Silicon Graphics Inc) است و ابتدا برای یونیکس IRIX طراحی شده است،
و ReiserFS که در برخی توضیع های لینوکس مانند Suse 7.0 یا Red Hat استفاده می شود و از مدل درخت متوازن یا Balanced Tree استفاده می کند.

منبع :
Linux OS-Majid Doulatabadi

امتیاز 5.00 ( 1 رای )
اشتراک گذاری مطلب

لینک کوتاه برای مطلب

کانفیگ دایرکت ادمین...
ما را در سایت کانفیگ دایرکت ادمین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nginx بازدید : 101 تاريخ : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 12:25

14572017009344 نصب و کانفیگ Open Litespeed

مسلما تا الان اسم لایت اسپید LiteSpeed به گوشتان خورده است. یه وب سرور مشهور و نسبتا گرانقیمت که بسیار معروف است و قابلیت های خوبی نیز به مدیران سرور ارائه می دهد و سرعت مناسبی نیز دارد.

همواره استفاده از وب سرور لایت اسپید مستلزم پرداخت هزینه سنگین لایسنس این وب سرور بوده است که برای یه سرور اختصاصی ماهانه چیزی حدود 100-150 هزار تومان هزینه لایسنس خواهد بود که خوب برای خیلی ها سنگین و غیر قابل پرداخت میباشد.

از این رو شرکت لایت اسپید یک نسخه ی متن باز از این وب سرور را تحت عنوان Open LiteSpeed ارائه داده است که این نسخه کاملا رایگان میباشد و برای وب سایت های عادی و سرورهای معمولی بسیار ایده آل است و میتوانید استفاده نمایید.

از قابلیت های مفید Open LiteSpeed میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1- بازدهی بالا و مطلوب با استفاده از معماری event-driven  جهت Performance بیشتر

2- وب سرور بسیار سبک و سریع با کمترین مصرف پردازنده و رم سرور

3- سازگاری کامل با rule ها آپاچی جهت سازگاری و کارکرد انواع سایت

4- پنل مدیریت کاربر پسند و راحت

5- متن باز و قابل گسترش

6- امنیت مناسب و قابل اعتماد

7- کاملا رایگان و بدون نیاز به لایسنس

این وب سرور با سیستم عامل های زیر سازگاری کامل دارد:

  • CentOS 5, 6 and 7
  • Ubuntu 8.04 and up
  • Debian 4 and up
  • Solaris(x86): Sun0S 5.8 and up
  • OS X 10.3 and up
  • FreeBSD 4.5 and up

نصب و کانفیگ این وب سرور بدلیل دستی بودن نیاز به تخصص و دانش فنی کافی و آشنایی با این وب سرور و موارد فوق دارد و افراد عادی قادر به نصب و کانفیگ صحیح ان نخواهند بود و مسلما با مشکل در کارکرد سایت ها مواجه خواهند شد.

در صورتیکه نیاز به نصب و کانغیگ اوپن لایت اسپید دارید با متخصصان انجین ایکس وب تماس بگیرید تا به بهترین شکل اینکارو برای شما انجام دهند

امتیاز 5.00 ( 1 رای )
اشتراک گذاری مطلب

لینک کوتاه برای مطلب

- - , .

کانفیگ دایرکت ادمین...
ما را در سایت کانفیگ دایرکت ادمین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nginx بازدید : 165 تاريخ : دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت: 9:50

- دانش فنی بالا
- تجربه بالا از سال 1388
- سابقه مدیریت سرورهای دولتی
- سابقه مدیریت سرورهای پرترافیک
- نگهداری سرورهای شرکتی
- دارای تایید وزارت صنعت و معدن
- تجربه کافی در رفع اشکال سرور
- اطمینان صدها شرکت هاستینگ
سابقه مدیریت سرور سایت های پربازدید
تضمنین کیفیت و جلب رضایت شما
پشتیبانی رایگان 72 ساعته در خدمات
قیمت پایین و منصفانه خدمات
و... ,..

- - , .

کانفیگ دایرکت ادمین...
ما را در سایت کانفیگ دایرکت ادمین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nginx بازدید : 125 تاريخ : چهارشنبه 5 اسفند 1394 ساعت: 1:43

1x1.trans کانفیگ آنتی شل CXS مخصوص سرور لینوکس

اگر شما نیز به عنوان مدیر یک سایت یا سرور نگران امنیت سرور خود و مقابله با شل کد های مخرب هستید یکی از بهترین اسکریپت های ساخته شده در زمینه مقابله و شناسایی شل کد های مخرب در سرور ConfigServer eXploit Scanner نام دارد که به اختصار به CXS مشهور میباشد.

این محصول از شرکت مشهور کانفیگ سرور منتشر شده است که در زمینه ساخت برنامه های امنیتی در لینوکس مشهور میباشد.

این آنتی شل امنیتی رایگان نمیباشد و 50 دلار هزینه لایسنس دارد.

1x1.trans کانفیگ آنتی شل CXS مخصوص سرور لینوکس

از جمله قابلیت های مفید این آنتی شل لینوکس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1x1.trans کانفیگ آنتی شل CXS مخصوص سرور لینوکس

1-  اسکن زنده تمام پروسه های یوزرها و سایت های سرور بوسیله cxs Watch daemon

2-  اسکن اسکریپت های php هنگاه آپلود جهت شناسایی کدهای مخرب

3- اسکن اسکریپت های perl هنگاه آپلود جهت شناسایی کدهای مخرب

4- اسکن اسکریپت های cgi هنگاه آپلود جهت شناسایی کدهای مخرب

5- اسکن فایلهای آپلود شده بوسیله FTP server جهت امنیت بیشتر

6- قابلیت شناسایی بیش ار 3000 نوع exploit script جهت امنیت بیشتر سرور

7- شناسایی فایلهای با پسوند مشکوک

8- دارای الگوریتم هوشمند در شناسایی شل های اینکود شده برای امنیت هرچه بیشتر

9- اسکن خودکار تمام فایلهای آپلود شده کاربرد و فایلهایی که اخیرا ویرایش شده اند

10-  دارای قابلیت تعیین اسکن با شرایط مشخض برای کاربری خاص که نیاز به بررسی امنیتی بیشتری دارد

و…

اطلاعات بیشتر در مورد کارکرد آنتی شل سی ایکس اس

این اسکنر جهت کارکرد صحیح و امنیت هرچه بهتر و بهینه بودن پروسه ها در سرور نیازمند کانفیگ و تنظیم اصولی میباشد که این مسئله نیازمند دانش فنی کافی در شناخت کار با این اسکتر می باشد

تیم فنی انجین ایکس وب با سالها تجربه در زمینه مدیریت و کانفیگ سرور این امر را به بهترین نجو برای شما انجام خواهد داد

در صورتیکه نیاز به کانفیگ آنتی شل CXS دارید با ما تماس بگیرید.

- - , .

کانفیگ دایرکت ادمین...
ما را در سایت کانفیگ دایرکت ادمین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nginx بازدید : 113 تاريخ : دوشنبه 3 اسفند 1394 ساعت: 19:55

1x1.trans آموزش ترفندهای WHMCS

whmcs بدون شک کاملترین و معروف ترین اسکریپت مدیریت محتوای هاستینگ می باشد که در اکثر شرکت های هاستینگ ایران نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

در این پست ترفندهای کاربری whmcs را خدمتتون آموزش خواهیم داد.

این آموزش به همت مرکز آموزش زیرساخت برای whmcs 6.x.x تهیه شده و جدا توصیه میشود قبل از انجام موارد ذکر شده از whmcs بکاپ تهیه کنید.
با فراگیر شدن استفاده از whmcs 6.x.x تصمیم گرفتیم تا مجموعه راهکارهای خاصی را برای ورژن جدید whmcs تهیه و منتشر کنیم.
در حالت پیشفرض قالب six موجود برای whmcs و هسته آن دارای یک سری موارد است که شاید شما هم به شخصی سازی آن فکر کرده باشید.

1x1.trans آموزش ترفندهای WHMCS


در این مطلب آموزشی موارد زیر بررسی می شود.

1- حذف فیلدهای اختیاری در صفحه ثبت نام
2- حذف کشورهای خاص از لیست انتخاب کشور در صفحه ثبت نام
3- بستن امکان کنسل کردن سرویس توسط کاربر
4- بستن امکان ویرایش مشخصات توسط کاربر
5- تغییر یا اضافه کردن آیتم در منوی بالا
6- تغییر یا اضافه کردن آیتم در منوی وسط
7- تصحیح ترجمه های اشتباه ، متن بلند و نامفهوم
8- بررسی پورت های مورد نیاز برای عملکرد مناسب whmcs
9- فعال کردن قابلیت بازخورد یا feedback
10- اضافه کردن قابلیت captcha در صفحه ورود
11- بررسی قابلیت Application Links در مدیریت whmcs
12- بررسی قابلیت OpenID Connect در مدیریتwhmcs

1x1.trans آموزش ترفندهای WHMCS

1- حذف فیلدهای اختیاری در صفحه ثبت نام
همانطور که اطلاع دارید صفحه ثبت نام whmcs دارای یک سری فیلدها است که در برخی مواقع ممکن است کاربر بدلیل وجود فیلدهای با تعداد بالا از ثبت نام منصرف شود. پس بهتر است حداقل برای احترام به کاربر تا حد امکان فیلدهای مورد درخواست را کمتر کنیم تا هم کاربر راه کوتاه تری برای ثبت نام داشته باشد و هم ما بتوانیم از بازخورد آنها استفاده کنیم. فیلدهای آدرس 2 و نام شرکت بصورت پیشفرض فیلد اختیاری هستند و در صورتی که به وجود آنها نیازی نداشته باشید می توان آنها را از صفحه ثبت نام حذف کرد. موارد دیگر اطلاعات مهم و کلیدی هستند و وجود آنها اجتناب ناپذیر است.

برای اینکار فایل clientregister.tpl موجود در مسیر whmcs/templates/six را بصورت زیر ویرایش کنید.

برای حذف فیلد آدرس 2 : عبارت address2 را در فایل clientregister.tpl پیدا کرده و div مربوط به این فیلد را طبق تصویر زیر بصورت کلی حذف کنید.

14541606199004 آموزش ترفندهای WHMCS

برای حذف فیلد نام شرکت : عبارت companyname را در فایل clientregister.tpl پیدا کرده و div مربوط به این فیلد را طبق تصویر زیر بصورت کلی حذف کنید.

14541606572081 آموزش ترفندهای WHMCS

برای حذف فیلدهای دیگر بهتر است ابتدا فیلد مورد نظر را Optional (اختیاری) کرده و پس از آن مثل موارد فوق اقدام کنیم.
برای اختیاری کردن فیلدهای دیگر به مسیر Setup » General Settings تب other رفته و در مقابل Optional Client Profile Fields فیلد مورد نظر را برای Optional شدن انتخاب و Save Changes کنید.

2- حذف کشورهای خاص از لیست انتخاب کشور در صفحه ثبت نام
در هنگام ثبت نام در whmcs برای فیلد کشور امکان انتخاب کردن همه کشورها از لیست موجود فراهم است که به روش زیر می توانیم کشور یا کشورهای مورد نظر خود را از لیست موجود حذف کنیم.
وارد مسیر whmcs/includes شده و فایل countries.php را ویرایش کنید. بعد از خط حاوی عبارت countries = array لیست کشورها را مشاهده می کنید که با حذف هر کدام از آنها امکان انتخاب و مشاهده آن در صفحه ثبت نام از بین می رود. لطفا توجه داشته باشید که صرفا باید خط مربوط به کشور یا کشورهای مورد نظر را حذف کنید و به نباید به ساختار فایل کاری داشته باشید.

3- بستن امکان کنسل کردن سرویس توسط کاربر
برای اینکار به مسیر Setup » General Settings تب other رفته و تیک گزینه Show Cancellation Link را بردارید. با اینکار ابزار دسترسی کاربر به کنسل کردن سرویس برداشته می شود.

4- بستن امکان ویرایش مشخصات توسط کاربر
برای اینکار به مسیر Setup » General Settings تب other رفته و در مقابل گزینه Locked Client Profile Fields هر موردی که قصد دارید کاربر نتواند آنرا پس از ثبت نام در ناحیه کاربری خود ویرایش کند انتخاب و تیک بزنید.

5- تغییر یا اضافه کردن آیتم در منوی بالا
در whmcs 6.x.x قالب اختصاصی آن یعنی six امکان حذف و اضافه مستقیم آیتم های منو وجود ندارد و باید از قابلیت hook در این مورد استفاده کرد. برای اینکار ابتدا وارد مسیر whmcs/includes/hooks شده و یک فایل php با نام دلخواه بسازید. برای مثال topmenu.php
در ادامه طبق راهنمای موجود در سایت whmcs به آدرس http://docs.whmcs.com/Client_Area_Na…nus_Cheatsheet می توانیم هوک های مختلفی با ساختار مورد نظر تعریف کیم.
در مورد این آموزش چندین بار در فروم بحث شده است و به همین جهت روی آن بحث کاملی انجام ندادیم اما در صورتی که تمایل دارید این آموزش بصورت کامل قرار داده شود اطلاع دهید تا اقدام شود.

6- تغییر یا اضافه کردن آیتم در منوی وسط
برای اینکار باید فایل header.tpl را ویرایش کنید. اما قبل از اینکار می بایست با fontawesome آشنا شوید چون در قالب six آیکون ها با استفاده از fontawesome معرفی شده اند.
fontawesome یک سری وکتورهای تجمیع شده و مقیاس پذیر است که بصورت فونت در css معرفی شده و با ID های آن بکار برده می شود.
آدرس دسترسی و مشاهده آیکن های موجود برای fontawesome : http://fontawesome.io/icons

در حالت پیشفرض منوی وسط قالب six دارای 4 لینک است که دارای خصوصیات زیر هستند :
دکمه btnBuyADomain با شناسه آیکن fa fa-globe برای fontawesome با لینک domainchecker.php
دکمه btnOrderHosting با شناسه آیکن fa fa-hdd-o برای fontawesome با لینک cart.php
دکمه btnMakePayment با شناسه آیکن fa fa-credit-card برای fontawesome با لینک clientarea.php
دکمه btnGetSupport با شناسه آیکن fa fa-envelope-o برای fontawesome با لینک submitticket.php

با تغییر آی دی fontawesome موجود برای هر دکمه در فایل header.tpl امکان تغییر آیکن وجود خواهد داشت.
با تغییر آدرس برای هر دکمه امکان تغییر آدرس برای هر دکمه مقدور خواهد بود.
با تغییر شناسه دکمه هم می توان مقدار آنرا تغییر داد اما باید توجه داشته باشید که می بایست یک شناسه جدید تعریف و آنرا در custom.css لحاظ کنید.
با تغییر ترجمه هم می توانید عنوان موجود را به مقدار دلخواه تغییر دهید.

7- تصحیح ترجمه های اشتباه ، متن بلند و نامفهوم
در whmcs 6 اشکالات و اشتباهات ترجمه بسیاری وجود دارد و برخی از موارد حتی ترجمه هم نشده اند و می بایست این موارد را تصحیح کرد. با اعمال تحریم whmcs بر ضد کاربران ایرانی نیز انتظار می رود در نسخه های آینده زبان فارسی کلا حذف شود و یا توسعه آن در ترجمه متوقف شود. در هر صورت اضافه کردن زبان و یا ویرایش ترجمه قابل انجام بوده و مشکل خاصی وجود ندارد. مسیر فایل های زبان whmcs برای بخش کاربری در مسیر whmcs/lang است که می توانیم موارد را اضافه ، حذف و ویرایش کنیم. توجه داشته باشید که در فایل های زبان برای هر کلمه ، عنوان یا عبارت معادل در نظر گرفته شده و ممکن است یک ترجمه در چند بخش تکرار و مقدار آن فراخوانی شده باشد. پس بهتر است زمانی که قصد ویرایش یک ترجمه معادل را داریم موضوع اینکه در کجا این مقدار تکرار شده را مورد توجه قرار دهیم و در صورت نیاز به ترجمه با عبارت منحصر به فرد می بایست یک معادل دیگر با نام جدید در فایل زبان ایجاد و ترجمه آنرا قرار دهیم و در فایل های tpl قالب مقدار خواسته شده را به مقدار جدید تغییر دهیم.


8- بررسی پورت های مورد نیاز برای عملکرد مناسب whmcs
در این مورد دو کنترل cPanel و Directadmin مورد بررسی قرار گرفته می شود.
برای مثال اگر whmcs بر روی سروری که cPanel/WHM بر روی آن وجود دارد نصب شده باشد و اگر قصد ارائه سرویس دایرکت ادمین ، پلسک و … داشته باشیم برای امکان ساخت و تحویل اتوماتیک سرویس می بایست یک سری پورت ها را داخل سرور باز کنیم تا امکان اتصال whmcs به سرور مورد نظر برای ساخت ، انسداد و یا حذف فراهم شود. برای مثال پورت 2222 برای دایرکت ادمین (در صورت عدم تغییر پورت پیشفرض) و پورت 8443 برای پلسک و …

معمولا برای امکان اتصال whmcs از روش غیر اصولی باز کردن پورت استفاده می شود که بهتر است از روش اصولی استفاده کنیم. یعنی بجای اینکه پورتی را روی سرور باز کنیم روی پورت مورد نظر آی پی مقصد را معرفی و نوع اتصال آنرا مشخص کنیم.

مثال 1 : whmcs مورد استفاده بر روی سروری با کنترل پنل دایرکت ادمین قرار دارد. سروری هم در اختیار داریم که برای کاربران با کنترل cPanel/WHM تهیه و به whmcs معرفی کرده ایم. در حالت عادی امکان اتصال whmcs به سرور ذکر شده با کنترل پنل cPanel/WHM وجود ندارد و باید پورت های 2086 یا 2087 ( بسته به انتخاب نوع اتصال در معرفی سرور ) از داخل به بیرون باز شود. چون whmcs از سرور میزبان آن به سرور دیگری متصل خواهد خواهد شد و ارتباط بصورت Outcoming است. کار بهتری که در اینجا میتوان انجام داد این است که برای مثال پورت 2087 بصورت Outcoming و نوع اتصال TCP در فایروال سرور تعریف شود و نه بصورت کلی. چون به دسترسی بیشتر از این مقدار نیازی نداریم.

مثال 2 : پورت 43 برای انجام عمل Whois مورد نیاز است و این اتصال از نوع Outcoming می باشد. یعنی whmcs برای انجام عمل whois یک درخواست از سرور به بیرون ارسال می کند. پس بهتر است پورت 43 از داخل سرور به بیرون ( Outcoming ) و نوع اتصال udp یا tcp باز شود. اگر آی پی های مورد اتصال برای whois را هم داشته باشیم می توانیم با آی پی نیز تعریف کنیم.

اگر سرور میزبان مورد استفاده برای whmcs تنها در اختیار خودمان است حتی میتوان پورتهای اساسی را هم در فایروال بست و تنها با IP ، آنها را Allow (مجاز) کرد که تاثیر بسیار مناسبی بر روی امنیت خواهد داشت.

- - , .

کانفیگ دایرکت ادمین...
ما را در سایت کانفیگ دایرکت ادمین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nginx بازدید : 139 تاريخ : دوشنبه 3 اسفند 1394 ساعت: 19:55

1x1.trans آموزش حل مشکل Apache Function Is Normally در پلاگین Nginx

زمانی که شما از پلاگین nginxweb استفاده میکنید در واقع از دو وب سرور apache و nginx در کنار هم استفاده میکنید . در این حالت پورت اصلی apache از 80 به 8888 تغییر می یابد و درخواست های روی سرور به nginx ریدایرکت می شود به همین دلیل به آن reverse proxy گفته می شود. در این حالت فایلهای استاتیک توسط nginx و فایلهای داینامیک توسط apache پردازش میگردد.

گاهی بدلیل درست ساخته نشدن فایلهای virtual Host وب سرور و یا ریستارت ناگهانی سرور تنظیمات پورت بهم میخورد و بعد ریستارت شما با ارور apache function is normally روبرو می شوید مانند شکل زیر:

1x1.trans آموزش حل مشکل Apache Function Is Normally در پلاگین Nginx

در این حالت و برخورد با مشکل فوق اگر از پلاگین nginxweb استفاده می کنید براحتی میتوانید با یکبار غیر فعال کردن و فعال کردم مجددا پلاگین مشکل را حل نمایید.

در سرورهای دایرکت ادمین DirectAdmin:

غیر فعال کردن پلاگین nginx:

sh /usr/local/directadmin/scripts/disablenginx

فعال کردن مجدد پلاگین nginx:

sh /usr/local/directadmin/scripts/enablenginx

در سرورهای سی پنل Cpanel :

غیر فعال کردن پلاگین nginx:

sh /scripts/disablenginx

فعال کردن مجدد پلاگین nginx:

sh /scripts/enablenginx

با تشکر از شما.

در صورت نیاز به پشتیبانی و هرگونه مشکل دیگر از طریق تیکت با بخش پشتیبانی nginxweb در تماس باشید.

امتیاز 5.00 ( 3 رای )

- - , .

کانفیگ دایرکت ادمین...
ما را در سایت کانفیگ دایرکت ادمین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان nginx بازدید : 167 تاريخ : دوشنبه 3 اسفند 1394 ساعت: 19:55